Ах, този мол!

Съдържанието на журналистическото есе, което би следвало да получи шестица на тази тема:

„Нищо интелигентно не може да се каже за един мол.“

Всякаква друга оценка на това изречение би била доста съмнителна.

Advertisements

6 thoughts on “Ах, този мол!

  1. А, много интелигентни неща могат да се кажат за един мол. Днес дори ти казах някои от тях ;-).

  2. Твърде кратко и твърде прозрачно-провокативно. Молът не е по-различен от покрития арабско-мюсюлмански пазар. Предполагам, че някои арабски търговци са зинали за унищожаването на оригиналната арабска сергия и самобитна култура от покрития пазар, а после са се усетили, че там климатът е по-поносим, стоката се запазва в добро състояние по-дълго време и клиентите предпочитат да прекарват повече време там и да харчат повече пари. А сега това постижение на арабско-мюсюлманската цивилизация е наред да навлезе за втори (трети, четвърти?) път и в България.

    • @Комитата, ключовите думи са две. Едната, „провокативно“, я позна. Другата е „дискусия“. За дискусията ще отговоря в късния следобед. 🙂

  3. Напротив – много интелигентни еща могат да се кажат за начините, по които молът обединява и след това проектира интересите и ценностите на общността, в която заема своето място.

  4. За мола като храм на потребителското общество аз бих казал доста неща, обаче някои от тях със сигурност ще прозвучат патетично. Най-вече паралелът с Исус и търговците пред мола :-)))

  5. Тоя мол е кръстоска между „Сексът и градът“ и някой турска сапунка. Не го гледам, с малки изключения. И какво интелигентно може да се каже? Филма разказва за настоящия живот и нищо повече. Ние също изживяваме по един или друг начин житейските истории от филма. Следователно няма с какво този филм да се запечата в съзнанието ми освен, че е български.

    Един бръз анализ на моя живот в паралел с анализ на историята от филма дават еднакви резултати. Със скромната забележка, че не нося обувки за 200лв. и телефон за 1000лв. Няма от какво да се впечатля.

    А мола, хм… Молове не обичам. Обичам пазарите, битаците. Обичам чистия въздух. Миризмата на скара, глъчката, чуруликането на птичките. Обичам да се пазаря, ако е възможно. На кино, в специализиран магазин винаги мога да отида. Тъй че моловете лично за мен са за хора с много пари и малко акъл.

    Самия конгломерат „М0л“ е търговски център на собствена издръжка, даващ под наем търговска площ със собствена инфраструктура. Коята е трудна за поддръжка, особенно ако е на неподходящо структурата е на неподходящо място с малко клиенти. Единственото нещо, което помага такъв крупен обект да съществува е неговата способност да се саморегулира – Някой магазин не върви (търговеца се отказва или фалира). Освободената търговска площ се заема от друг предприемач. И така от въртележката най – печеливш е собственика на „Мол“-а. Друго лошо нещо на Мол“-а са договорите за наем.

    Ах, този мол. И аз ще си построя един…

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s