Неканени в личното пространство

Представям Ви извадка от електронната ми кореспонденция с една фирма, която се занимава с неканени хора, които влязоха в личното ми пространство.

On 14.3.2011 г. 08:05 ч., office@dpmg.bg wrote:
>
> Уважаеми собственици на недвижими имоти,
>
> Най – вероятно на всеки от Вас се е случвало поне едно от изброените по – долу неща:
>
> Прибирате се изморени от работа и държите документите за утрешната среща или сте решили да изненадате любимия и ръцете ви са заети от пликове с покупки:
>
> – патрона на входната врата заяжда;
>
> – комшията не е затворил входната вратата, а вятъра е „донесъл” куп боклуци;
>
> – чакате сметките за ток , а както винаги пощата е пълна с рекламни съобщения;
>
> – асансьорът е спрял от сутринта и още не работи;
>
> – искате да си извадите ключовете, но вече втори ден крушката не свети.
>
> На следващата сутри закъснявате за среща, но уви, чистачката пак е разбутала изтривалките и Вашата е пред комшиите, асансьора още не работи, стълбището е измито само с една вода, и как никой не се сети да почисти снега пред входа?!
>
> Не на последно място остава и събирането на „членския внос”, което се случва 5 минути след началото на филма в събота вечер.
>
> Ако искате да избегнете всички тези неволи можете да се обънете към услугите на професионален домоуправител.
>
> Фирма DPMG е създадена през 2007 година с целта да се грижи за общите части на жилищни сгради на територията на република България и предлага както „засегнатите” по – горе услуги, така и много други за които можете да научите на http://www.dpmg.bg.
>
> Екипът на DPMGще адаптира комплекса, сградата или входа в който живеете към всички Ваши изисквания, ще Ви спести време и отрицателни емоции срещу минимални месечни такси съобразени с определените за домоуправител в Закона за управление на етажната собственост /ЗУЕС/.
>
> С надежда за бъдещо ползотворно сътрудничество се извиняваме за причиненото неудобство, ако сме Ви притеснили с нашето предложение.
>
>
>
> Съгласно Закона за електронна търговия, чл. 6 (1) Ви съобщаваме, че е възможно това търговско съобщение да не е поисканоот Вас. Ние може да сме получили Вашия имейл от вас, от Ваш партньор или от публичното пространство. Молим предварително да ни извините за причиненото Ви неудобство, това съобщение е предназначено само за адресатите, ако сте го получил по погрешка, моля изтрийте го и ни уведомете незабавно. DPMG, както и сътрудниците й, не могат да бъдат подвеждани под отговорност за точното, пълно и навременно предаване на информацията, съдържаща се в тази комуникация, нито за щети, произлизащи от използването или разчитането на тази информация.
>
>
> За да прекратите абонамента си, посетете следния линк: ПРЕКРАТЯВАНЕ НА АБОНАМЕНТ

Почти веднага изпратих този отговор:

cryptsol@gmail.com (Krasimir Stoev) wrote:

Здравейте.

Май нещо не сте разбрали положението с непоисканите търговски съобщения.

Член 6 (1) гласи: Доставчик на услуги, който изпраща непоискани търговски съобщения по електронната поща без предварително съгласие на получателя, е длъжен да осигури ясното и недвусмислено разпознаване на търговското съобщение като непоискано още с постъпването му при получателя.

Член 6 (4) от своя страна гласи: Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на потребители без предварителното им съгласие.

Не страдам от краткотрайна памет. В този смисъл – не си спомням да сте искали, камо ли да сте получили съгласието ми, за да получавам Ваши писма, които рекламират бизнеса, който практикувате.

Наясно съм, че електронната ми поща е някъде из публичното пространство. Обаче съм я оставил там, в публичното пространство, за да могат приятели и познати да комуникират с мен. Оставил съм я, защото и непознати могат да ми пишат. Обаче приятелски настроени познати. Не такива, които искат да ми представят своята идея на прима виста и да си отидат.

Знаете ли какво е търговия? Знаете. Обаче и аз знам. В смисъла на това, което аз знам, търговията бива много видове. Вие, неподготвени, сте избрали електронната търговия. Тя е точно като онази търговия, в която непознати хора звънят на вратата ми, за да предложат това, с което търгуват. За да ги допусна е необходимо да им отворя вратата, те да ме поздравят и да ми обяснят, че предлагат…каквото предлагат. Ако реша, че предлаганото от тях би ми било интересно и бих могъл да се възползвам от него, аз ги оставям да ми обяснят надълго и нашироко каква е идеята, с която идват.

Разберете ме правилно, не си преиначавайте думите ми. Вашата търговия…прощавайте, но е като тяхната. Вие идвате неканени и се опитвате да влезете в личното ми пространство. Трябва да ме попитате, ако цените отношението си с клиентите. Ако аз Ви позволя…тогава ще изложите своята дейност. Обаче аз не съм ви поканил и не съм разрешил нищо. Вие нахълтвате нагло и се държите невъзпитано и арогантно. Знаете, че това оронва авторитета и мнението за бизнеса. Не за вашия, а за бизнеса в България като цяло. За вас остава само образът на арогантни и нагли търговци. Така ли искате да Ви приемат клиентите? Не мисля…

Това, което правите Вие, се нарича spam. Потърсете в Wikipedia значението на думичката.

Всъщност, има и още нещо. Вие ми предлагате „прекратяване на абонамент“. Имате ли си най-бегла представа какво представлява абонаментът? Сигурно си имате. Обаче аз не съм се абонирал за Вашите услуги. След това писмо надали и някога ще се абонирам или ще приема дейността Ви на сериозно. Да ми предложите да се откаже от нещо, което не съм поискал, пардон, това е цинично.

Знаете ли какво следва оттук нататък? Следва, че аз ще публикувам тази ни кореспонденция на адрес https://kstoev.wordpress.com/2011/03/14/spam (и ще се надявам възможно най-много виртуални приятели и познати да я разпространят в мрежата), а Вие ще ми се извините. Публично. Ще се извините и ще обещаете, че няма да нахълтвате в ничие лично пространство неканени. Никога повече.

Знам, че е трудоемко, но възпитанието, честта и авторитета трябва да са на челни позиции в бизнеса. Не само в бизнеса. Вие сте хора, преди всичко. Хората трябва да имат възпитание. Поне елементарно, ако не друго. И също като хора, Вие трябва да държите на авторитета и честта си. Оттук нататък ще се съобразите с моралните, етически и нравствени закони и ще поисквате разрешение от хората зад адресите на електронните пощи, с които разполагате. Едва тогава можете ще изпращате рекламите си. Разбира се, ако възпитанието и благоприличието са думички познати Вам.

Ще звъните на вратите на хората. Ако те Ви допуснат до личното си пространство – едва тогава ще се рекламирате. Независимо дали звънците са виртуални.

Бъдете първите, които ще застанат на място и ще се извинят. Покажете, че за Вас клиентите не са просто някакви електронни пощи. Покажете, че са хора, също като вас, които заслужават уважение.

Очаквам много бърза реакция от Ваша страна. Тя ще значи много. Не за мен, а за Вашите клиенти. За Вас самите.

Поздрави, но ще запазя израза „с уважение“ за след вашата реакция. Вие преценете дали го заслужавате.

Краси.
https://kstoev.wordpress.com

П.П. Ако имате някакви претенции за съдържанието на текста, можете и да се свържете мен на номер 0899 75-04-74 (ГЛОБУЛ)

Надявам се, че разбирате проблема. Липсата на възпитание не се решава с преместване в папката „spam“. Отдавна обмисля да започна усилена борба с всички фирми, които ежедневно заливат с „непоискани“ съобщения електронната ми поща. На предната фирма се обадих по телефона и обясних на маркетинговия специалист, че трябва да мине курс за преквалификация и да се захване с копане на дупки в гората.

9 thoughts on “Неканени в личното пространство

  1. Засилвай ги към КЗП директно, като частно лице си защитен от получаването на спам.

  2. Една глоба нищо не значи. Оттук нататък всички, които навлизат неканени в личното ми пространство ще бъдат посрещани по този начин. Докато се научат. Ако това не помогне – ще ходя и в офисите им.

    На предишните такива се обадих директно по телефона и ги поставих на място.

    Трябва да разберат, че ТАКА не се прави.

  3. Егати наглостта. Те те е абонирал за техните новини и ти трябва да се отпишеш ако желаеш! Егати, НЕ ЯДЕМ ДОМАТИТЕ С КОЛОВЕТЕ. Бих приел извиненията им, но това отписване в последното изречение ме вбеси. Нагъл, нагъл народ сме и това си е то.

  4. Моят сблъсък с това, още 2009 – Българският спам , Ъпдейт по темата за Спам-а

    Честно казано писмото на съответната фирма е по-любезно от повечето, които се въртят наляво-надясно. Лично аз съм си решил проблема като си поставих филтър в GMail който да слага на всяко съобщение съдържащо „непоискано търговско“ етикет BG Spam и си ги следя. Горе-долу по три на месец успяват да пробият спам папката на Gmail. Но пък и има и такива, които дори не пишат, че е нетърговско съобщение. Директно жалба за такива 🙂

    My point is – Don’t hate the player, hate the game. Ако не беше законно (до известна степен) бих подскачал и аз, но за съжаление е. Нареждането на не достатъчно образовани служители на малки и средни фирми няма да ни закара по-далеч от състоянието, в което се намираме.

  5. Бас държа, че от писмото ти са разбрали само, че имаш валиден e-mail адрес. Което и са искали да разберат…

  6. @peter, какво значи някаква си финансова санкция? Сигурен съм, че те са се подготвили психически за такава. Тя, финансовата санкция, няма да реши проблемите. Ако не отговорят до няколко дни, пак ще им пиша.

    @vs, не ми стига смелост да говоря за народопсихология. Не съм си позволявал, макар да имам някакви основания да отварям темата. Но не съм съгласен, че сме нагъл народ. Днес видях пример за точно обратното. Видях много възпитани хора. Обаче наглите, като тези, дето ми пишат, ще трябва да ги заболи. Не знам какво друго би ги заболяло, освен да им се натисне достойнството с обвинение, че не са възпитани. Разбира се, това е двуостро, дори патово действие, понеже е много лесно да ме напсуват, ако щеш. Обаче нямат абсолютно никакво право да приемат думите ми по начин, с който по-късно да ме заплашат, че могат да ме съдят заради текста. Това са моите виждания, моите разбирания, моето лично пространство. Аргументирал съм всяка „нападка“ по сравнително добър начин.

    @Rx-Ende, с невъзпитаните хора проблемите не се решават с едно филтриране по „спам“. Пробвал съм. Тогава пишат скрити. През mbox точката на vivatel/бтк и не можеш да им хванеш спатиите. Но не си прав – не мразя никого. Желанието ми е да се разберем по цивилизован начин. Те да покажат, че не са поредните безотговорни бизнесмени. Те са виновни. Трябва да се извинят. Нищо мнението на Пеньо Пенев за морала. 🙂
    Сам знаеш, че при повече желание и фантазия за десет минути мога да вдигна e-mail server на домашната машина и да ги засипя с около 200 000 писма. С пренасочването на ns server-ите и заличаването на пощата могат само да гадаят как пощите им са задръстени. Обаче не се решават така проблемите, нали? 🙂

    @Светла, ще да е много жалко, ако са разбрали само това. Не смятам, че искам от тях много. Макар да говоря със заповеден тон, който не ми приляга, искам нормално човешко отношение. Откакто дойдох в София, вече има три-четири места (магазини/фирми), в които се държат прекрасно с мен. Не съм писал, обаче се наложи много спешно да взема книга от офиса на books.store.bg и те ми бяха приготвили кутия шоколадови бонбони с формата на сърце, защото преди време написах благодарствена публикация за добре свършената работа. В happy photo ми обслужиха дигиталния апарат по много професионален начин и ми благодариха, че съм избрал тях. Всичко е в малките неща. Доброто отношение заслужава адмирация, лошото – назидание.

    Все пак, както казах и по-горе, много държа да се извинят публично. Имат блог – да го направят в него. Държа не заради себе си, а заради принципите.

    Благодаря на всички за препратките, които са поставили из мрежата и за подкрепата и съветите в коментарите! 🙂

  7. Ако са истинска европейска компания биха се извинили лично за „причиненото неудобство“. А за личните ти аргументи, не се притеснявай. Това си е твоя блог, твоето царство. Можеш да пишеш каквото си искаш.

  8. пробвай със SpamCop. като им blacklist-нат сървъра и ще се осерат от кеф

Вашият коментар

